Mission Beach

14 oktober 2018 - Mission Beach, Australië

Gisteren zijn we aangekomen in Mission Beach. Onderweg daarnaartoe hebben we voor het eerst deze vakantie regen gehad, maar de temperatuur is nog steeds boven de 25 graden.

We zien veel suikerriet plantages. Als we in de buurt van Mission Beach komen, zien we ook bananen plantages. De bananen zijn in allerlei kleuren plastic zakken ingepakt als bescherming. Er zijn ook stalletjes waar ze te koop liggen. Goedkoop en lekker, zo vers van de boom smaakt het toch anders. Bijna bij ons hotel aangekomen, rijden we weer door een nationaal park, daar zijn er veel van in Australië.

Mission Beach is in februari 2011 door de cycloon Yasi (categorie 5) getroffen. Deze heeft een pad van vernielingen getrokken. Sinds 2015 is de bedrijvigheid weer helemaal terug. Hier en daar zie je nog wat sporen van de vernielingen.

Vandaag is het weer mooi weer, alhoewel er vanavond weer regen zal gaan vallen. We hebben vandaag niet veel gedaan, een stuk langs het strand gelopen en gezwommen. ’s Avonds lekker met een glaasje sparkling wine op het terras gezeten. Het is een prima hotel.

Morgen gaan we naar Magnetic Island, gelegen bij Townsville.

1. Toke:
    15 oktober 2018
    Wat is het lekker rustig op het strand.
    Leuk dat bananententje.
    Lieve groetjes.
  2. Tineke:
    15 oktober 2018
    Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee.Schitterende foto's
    ..foto's