Apollo Bay

10 november 2018 - Apollo Bay, Australië

Gisteren zijn we naar het begin van de “Great Ocean Road” gereden, we zijn bij het plaatsje Anglesea begonnen. We worden al snel verblijd met allerlei mooie uitzichten. Het weer werkt gelukkig ook weer mee. We hebben geluncht in Lorne, een alleraardigst plaatsje. Je merkt wel gelijk dat er veel toerisme is, maar goed wij zijn het zelf ook, dus klagen we niet. Aan het eind van de dag zijn we aangekomen in onze studio aan de kust, we hebben een prachtig uitzicht.

Op de eerste dag in Apollo Bay zijn we naar de vuurtoren van Cape Otway gereden. Deze toren is de op een na oudste vuurtoren van Australië. Ik vind het een mooi plekje met grootse uitzichten. Op de weg naar de vuurtoren hebben we nog koala’s in het wild gezien. Terug zijn we door het achterland gereden, waar hele mooie landschappen te zien zijn. ‘s Avonds hebben we in een restaurant met uitzicht gegeten, Beacon Point, zie ook de foto’s.

Vandaag zijn we weer het achterland ingereden om een wandeling naar de “Triplet Falls” te maken. Deze waterval ligt in het Otway National Park. Het is een oud regenwoud met zeer oude grote bomen en gigantische varens. Het was een mooie wandeling van zo’n 5 km op en neer gaand, met als beloning een mooie waterval. Je staat versteld dat zulke paden zo goed onderhouden zijn, er zijn zelfs toiletten aanwezig en dat alles op kosten van de overheid.

Morgen gaan we het laatste deel van de Great Ocean Road doen naar Port Fairy.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toke:
    12 november 2018
    Schitterend. Nog ander halve week. Wat gaat dat snel.Geniet er nog maar van. Lieve groetjes.
  2. Ineke:
    12 november 2018
    Wat een prachtige foto's weer en leuke verhalen! Geniet van het laatste deel van jullie reis! Groetjes Ineke
  3. Hennie:
    12 november 2018
    Wat een prachtige mooie natuur, ik zou zeggen genieten!!!
  4. Charlotta Compeer:
    12 november 2018
    Leuke reisverhalen, mooie foto's. Wat heeft dit land een schitterende natuur.
    Lieve groetjes X