Singapore terugweg

20 november 2018 - Singapore, Singapore

De vlucht van Melbourne naar Singapore was enerverend. Er was veel turbulentie boven Australië en het leek wel of we over een oud karrespoor reden. Toch zijn we voor de officiële aankomsttijd geland en waren we toch nog voor 23 uur in het hotel, er is nu 7 uur tijdverschil met Nederland. De taxichauffeur waarschuwde dat het regenseizoen begonnen was, dus neem je paraplu mee was het advies. Overdag is het 32 graden en heel vochtig.

Gisteren zijn we naar het “Sands SkyPark Observation Deck” gegaan, dit is een platform op de 58e verdieping van het Marina Bay Sands hotel. Vanaf dit platform heb je een gigantisch uitzicht over de stad, alleen jammer dat het zo nevelig was, maar we waren allang blij dat het droog was. Boven op het dak is een zwembad, dat alleen voor de hotelgasten beschikbaar is. Helaas lag een overnachting daar iets boven ons budget. Hiervandaan zijn we naar de “Gardens by the Bay” gegaan. Deze tuinen waren al te zien vanaf het observatiedek. Heel kenmerkend zijn de kunstbomen die midden in het park staan, vooral s’avonds zijn deze bomen heel mooi verlicht, helaas hebben we dat niet gezien. We zijn ook naar de “Cloud forest” en de “Flower Dome” geweest, dit zijn 2 gigantische kassen. De eerste is een schitterend aangelegd regenwoud waar je je ogen uitkijkt. Zeer fraaie bomen en planten worden gecombineerd in een schitterend verticaal landschap. Binnen de koepel is een gebouw van 7 verdiepingen, waarlangs het groen is aangelegd. Met een lift ga je naar de bovenste verdieping en via een loopbrug ga je langzaam naar beneden. De “Flower Dome” heeft bloemen en tuinen uit allerlei werelddelen. Ook heeft de kerstman hier al toegeslagen. S’avonds hebben we gegeten op de Clarke Quay aan de Singapore river. Pittige maar bijzondere gerechten met garnalen, inktvis, etc.

Vandaag is met regen en onweer begonnen, pas in de middag is het even droog geweest. Vanmorgen zijn we daarom maar begonnen in het Suntec City winkelcentrum. Hier is Alexandrium vergeleken klein bij. Later op de dag hebben we nog even naar de kathedraal gekeken en zijn we naar het hotel teruggelopen om te douchen en ons voor te bereiden op een vlucht van 13,5 uur. Morgen zijn we als het goed is om 08:00 uur in Amsterdam.