Kuranda en Palm Cove

11 oktober 2018 - Palm Cove, Australië

Gisteren zijn we in Palm Cove aangekomen. Het is één van de strand plaatsjes ten noorden van Cairns. Het ziet er vriendelijk uit en is niet al te druk. We hebben een hotel aan het strand. Het blijft maar mooi weer met een max. temperatuur van 32 graden en onbewolkt.

Vandaag gaan we de Kuranda tour doen, we worden opgehaald. Bij de chauffeur krijgen we het programma voor de dag te horen, deze is best aardig gevuld. Kuranda is gelegen middenin het op werelderfgoedlijst staande regenwoud. Allereerst gaan we met de Skyway naar Kuranda. Dit is een kabelbaan in drie etappes over het regenwoud. Bij elk tussenstation kunnen we even rondkijken. De totale lengte is 7,5 kilometer.

In Kuranda aangekomen lopen we door de winkel- en eetstraat naar een Australisch vlindertoevluchtsoort, waar we meer dan 200 soorten vlinders zien, die om ons heen fladderen. Met een shuttle bus worden we naar het Rainforest Nature Park gebracht, waar we een tocht maken in een Army Duck uit WOII over land en water.

Na de lunch worden we door een gids door het wildpark gevoerd. Zij laat ons het park zien en vertelt over de krokodillen, slangen, dingo's, casuariussen en de enige Tasmaanse Duivels in North Queensland. Natuurlijk ook nog een paar Koala's.

Na een dansoptreden van de Pamagirri, krijgen we nog een demonstratie speerwerpen en didgeridoo spelen. Hierna mogen we zelf nog met een boemerang gooien, wat natuurlijk geen groot succes is.

Terug gaan we met de historische Kuranda Scenic Railway, de trein rijdt over een bochtig circuit en over een aantal bruggen. Er wordt ook nog even gestopt bij de Barron Falls, welke heel spectaculair kunnen zijn, maar nu even niet. Aangekomen in Freshwater, één halte voor Cairns, worden we weer opgehaald door het busje dat ons naar het hotel terugbrengt.

Het is al zes uur als we terug zijn. Al met al een leuke dag. Morgen gaan we een dag nietsdoen. Daarna naar Mission Beach.

1. R&R:
    12 oktober 2018
    Prachtige foto’s, maar we willen ook een foto van twee gelukkige wereldreizigers zien :-) + :-)
  2. Charlotta Compeer:
    Ja Dora, je ziet er erg relaxed uit. We willen Wim natuurlijk ook zien😘👍
  3. Toke:
    12 oktober 2018
    Wat een mooie vlinders en een lange trein .
  4. Ria en roel:
    12 oktober 2018
    Tot nu toe lijkt het ons een mooie reis, vooral de vlinders zijn indrukwekkend en prachtig .Hopelijk genieten jullie ook maar daar twijfelen niet aan. Zoveel NATUUR!!! tot later weer.Lieve groetjes. Roel en Ria.
  5. Antoinette:
    28 oktober 2018
    Prachtige foto's! Vooral die van de Cassowary is goed gelukt, meestal duiken ze weg voordat je de kans krijgt. Hopelijk genieten jullie van jullie reis.