Port Fairy

13 november 2018 - Port Fairy, Australië

Gisteren zijn we verdergegaan met de Great Ocean Road, alle belangrijke bezienswaardigheden gaan langskomen. Voordat we aan deze bezienswaardigheden konden beginnen, moest er nog benzine getankt worden. Er zijn niet zoveel benzine stations, dus was het stressen geblazen. Het eerste station was onvindbaar, het tweede had een defecte pomp, maar bij de derde lukte het eindelijk. Dora boos omdat ik, volgens haar, veel eerder had moeten tanken en ik opgelucht dat de tank weer vol zat. Op naar de 12 Apostelen. Er zijn er in de loop van tijd wel een paar omgevallen, maar dat mag de pret niet drukken. Het ziet er mooi uit en het weer was prachtig. Verder langs de Loch Ard Gorge, the Arc en de London Bridge. Als laatste komen we bij de Bay of Islands, helaas is het weer minder geworden, dus de foto’s ook. Al met al een mooi stukje kust. Aangekomen in Port Fairy gaan we snel naar ons onderkomen, het is al laat en we willen nog even in het plaatsje rondkijken. Het is een beetje een dromerig plaatsje aan de kust en gebouwen hoger dan 1 verdieping kennen ze niet. Vandaag is het wasdag, alle vuile was moet schoon. We hebben nog een week. Bij een benzinestation is een laundrette, waar diverse machines staan, het is wel even puzzelen hoe het werkt. Tijdens het wachten hebben we het dorpje verder verkend, koffie gedronken en wat boodschappen gedaan. In het begin van de middag hebben we een wandeling gemaakt over het Griffiths Island voor de kust van Port Fairy. Tijdens de wandeling naar de vuurtoren zijn we nog een egel tegengekomen die lekker aan het wroeten was. Verder zijn er op het eiland veel vogels. De rest van de dag zijn we achter ons huisje in de zon gaan zitten, waarbij we gezelschap hadden van de huis scharrelkip. Ook hebben we nog even de Alpaca’s gevoerd. Morgen gaan we naar de Grampians, ons laatste verblijf in Australië.