Byron Bay

21 oktober 2018 - Byron Bay, Australië

Eergisteren zijn we Brisbane uitgereden, gelukkig niet druk, want het was zondag. Ons eerste doel is het gehucht O'Reilly in het Lamington National Park. Hier hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud en door de boomkruinen. Daarna de papagaaien gevoerd. Er is daar een grote boom vol met deze vogels, die graag gevoerd worden. Na de koffie zijn we verder gereden naar het gehucht Binna Burra voor de lunch en daarna nog een wandeling. Helaas is het tijdens het eten gaan onweren en is de wandeling niet doorgegaan. Ik ben wel tot op het bot nat geregend bij het halen van de auto. Dan maar verder naar Byron Bay.

Gisteren was het gelukkig weer goed weer en zijn we naar het dorp gegaan. Het dorp heeft uitstekende surfstranden en er zijn dan ook veel jongeren en het heeft daardoor een beetje hippie achtige sfeer. Na de koffie zijn we naar de vuurtoren gegaan, deze ligt op het meest oostelijk puntje van Australië en heeft door z’n hoge ligging spectaculaire uitzichten. In de middags hebben we nog een wandeling gemaakt in het bos achter de B&B, dit bos is collectief eigendom van de mensen die om het bos wonen.

Vandaag zijn we gaan kajakken op de zee. Het was een tocht van 3 uur, het was dus wel even aanpoten. Het eerste stuk door de brandig hebben we overleeft, waarna we richting de vuurtoren gepeddeld zijn. Er zijn daar golven van ongeveer 1 meter hoog, dus af en toe zag je de mede kajakkers niet meer. De belofte dat we dolfijnen zouden zien is niet ingelost, maar we hebben wel bultrug walvissen gezien. Dit was zeer spectaculair, we zijn ze tot op 100 meter genaderd. De terugtocht door de branding was niet zo’n succes, we zijn omgeslagen. Gelukkig niet als enige, dus schaamte was niet nodig. Na afloop konden we wel merken dat het geen dagelijks gebeuren is, dat kajakken. De armspieren stonden een beetje in de protesthouding, maar goed, het was wel weer een hele belevenis.

Morgen gaan we weer de koffers inpakken en rijden we naar Gold Coast airport vanwaar we naar Sydney vliegen.

1. Toke:
    Schitterende foto's.
  2. Ria en roel:
    23 oktober 2018
    Doortje , wat had je die papagaai beloofd, als hij stil bleef zitten? Ja mooie foto,s, alleen die van jullie beiden : had je toch wel "sheese"kunnen zeggen ,Doortje. Niet zo ernstig in die mooie natuur he!! De natuur is wel prachtig he, vooral die mooie boomstronken! Geniet ervan!!! Roel en Ria
  3. Charlotta Compeer:
    Jullie doen wel geweldige ervaringen op. Avontuurlijk hoor. 👍😊