Brisbane

19 oktober 2018 - Brisbane, Australië

Eergisteren zijn we in Brisbane aangekomen na een korte vlucht van 1½ uur. Na de auto opgehaald te hebben zijn we, door de drukte, naar ons appartement in het centrum van de stad gereden. Er wonen zo’n 1,5 miljoen mensen. We hebben een appartement op de 16e verdieping en bovenop het gebouw is het zwembad (22e verdieping).

Gisteren de stad ingelopen, de Victoria bridge over en de belangrijkste winkelstraat in, Queen street. We hebben daar eerst ontbeten en daarna gewinkeld. Voorts zijn we naar de botanische tuin in het centrum gelopen, veel mooie bomen, struiken, etc. gezien. Er lopen ook veel ibissen, zelfs tot in de stad.

Vandaag zijn we naar Mount Coot-tha outlook gereden. Hiervandaan hebben we een mooi uitzicht over de stad. Helaas is het heiig, zodat alles een beetje vaag is. Het is wel een toeristisch uitstapje. Iets terug bevindt zich het mooiste botanische park van de stad, een groot openbaar park waar een collectie van meer dan 4000 planten en bomen te vinden zijn. Het is een leuk park wat druk bezocht wordt, het hele park is gratis toegankelijk. ’s Middags zijn we naar de wijk Fortitude Valley gereden, hier zijn veel winkels en restaurantjes. Het is een hippe wijk in opbouw.

Morgen gaan we richting Byron Bay, als tussenstop gaan we naar het Lamington National Park.

1. Irene en Louis:
    20 oktober 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie, veel afwisseling. Mooie foto's. Ben benieuwd naar het volgende verslag.:)
  2. Antoinette:
    28 oktober 2018
    Prachtige foto's - ik geniet van jullie verhalen, voelt weer een klein beetje als "thuis" af en toe... benieuwd naar de foto's en verhalen rondom Sydney... Geniet, wat gaat het snel, of is dat alleen voor ons, dat gevoel dat het snel gaat? en valt dat voor jullie nogal mee?