Singapore heenreis

3 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Op maandag vertrokken van Schiphol, 12,5 uur vliegen. Te laat vertrokken maar toch bijna op tijd aangekomen, weinig geslapen. De lokale tijd is 15:45. Na alle plichtplegingen (douane etc.) naar de taxi. De eerste keer kennismaken met de warmte. Pff… 34 graden en vochtig. Op naar het hotel, prima kamer.

Eerste avond de stad in, vlak bij het hotel ligt Clarke Quay. Na 10 minuten stond het zweet al op onze rug. Het barst er van de restaurantjes en het is behoorlijk druk. Toch in het hotel gegeten, want daar was in ieder geval airco en we zijn een beetje moe.

De tweede dag staat de DUCKtours en de Singapore flyer op het programma. De DUCKtours gaat over land en water met een oud Amerikaans amfibievoertuig uit de 2e wereld oorlog. We zijn de o.a. Marina Bay doorgevaren, veel locaties waar we naar toe gaan liggen aan deze baai. Daarna een groot winkel centrum doorgelopen om af te koelen, als je daar binnenkomt is het wel even rillen. Dora heeft diverse kleding en schoenen winkels bekeken. Daarna de Flyer, niet iets voor mensen met hoogtevrees, maar wel prachtige vergezichten. Met de taxi naar Chinatown, kostte slechts 4 euro. Daar geluncht een klein zaakje, toch wel iets anders dan de chinees in Nederland. Winkeltjes genoeg, Terug in het hotel even bijgekomen van alles. ’s Avonds op Clarke Quay gegeten, aan het water. Daarna ’s nachts met de taxi naar het vliegveld om rond 1:30 uur naar Cairns te vliegen.

Alles bij elkaar is Singapore een fascinerende stad. Op de terugweg gaan we nog meer bekijken.

1. Paulien:
    5 oktober 2018
    Zo ziet er top uit en lekker warm we gaan hier ook volgende week naar de 23 graden groetjes paulien
  2. Toke:
    5 oktober 2018