Phillip Island

5 november 2018 - Phillip Island, Australië

Gisteren zijn we aangekomen op Phillip Island. We hebben er 5 uur over gedaan om er te komen. De tocht was redelijk saai en regenachtig tot de laatste 20 kilometer. Het weer knapte op en het landschap werd een stuk vriendelijker. Het eiland is met een hoge brug aan het vaste land verbonden. Onze B&B ligt in het westen van het eiland, het is een echt Engels gebeuren met een leuke tuin om het huis. De volgende dag is ons een Engels ontbijt beloofd en dan weet je het wel. Aan het eind van de dag hebben de hoofdplaats (Cowes) van het eiland verkend. Het ligt aan de noordkant van het eiland, wat de luwe kant is.

Vandaag zijn we begonnen met veel regen, maar ja dat correspondeert met een Engels onderkomen. Het Engels ontbijt was inderdaad stevig te noemen, we hebben niet alles opgegeten. Aan het eind van de ochtend is het regenen gestopt en zijn we de zuidkant van het eiland gaan verkennen, dit is de ruwe kant. De lange golfslag beukt daar stevig op de kust. In de avond zijn we naar de “Pinguïn parade” gegaan. Elke avond komen even na zonsondergang de pinguïns aan land en maken de wandeling naar hun nesten. Er zijn vanavond ongeveer 800 geteld. Het zijn de kleinste pinguïns die er zijn, het zijn net een soort stuiterballen als ze aan land komen, erg handig oogt het allemaal niet. Het is heel erg mooi en leuk om ze zo van dichtbij te zien.

Morgen gaan we naar Melbourne.