Lakes Entrance

3 november 2018 - Lakes Entrance, Australië

Gisteren zijn we naar Lakes Entrance gereden. We hebben bijna 350km gereden. Het was inderdaad koeler, 22  graden, maar helaas hadden we nu een stevige wind vanaf zee. Dus toch maar het windjack aan, we hebben het dorp nog even verkend en daarna gauw de kroeg in gedoken voor een drankje.

Vandaag staat een wandeling op het programma over de landtong tegenover het hotel, aan het eind van de wandeling kom je bij de Entrance. Dit is de enige toegang vanaf zee naar de binnenzeeën, deze is pakweg 60 meter breed en er staat altijd veel stroming. Tijdens de wandeling komen we nog langs een oud dorpje, dat een tijdje verlaten geweest is, maar nu voor het toerisme weer opgeknapt wordt. Bij de Entrance aangekomen zien we al snel de dolfijnen, die in de stroming, vis aan het vangen zijn. Ook zijn er twee zeerobben aan het vissen. Al met al een heel mooi gezicht, Ik heb heel veel mislukte foto’s gemaakt, want die beesten willen niet in beeld, dus ze komen altijd op een andere plek boven. Toch is het een paar keer gelukt, ik heb ook een klein filmpje gemaakt. Terug is het uitrusten geblazen, zo’n tocht door veel mul zand en over duinen gaat niet in de kouwe kleren zitten.

Morgen gaan we naar Phillip Island.

1. Tineke:
    5 november 2018
    Schitterende foto's weer,Ik lees met plezier wat jullie iedere keer allemaal hebben gezien.