Kiama

28 oktober 2018 - Kiama, Australië

Gisteren zijn we in Kiama aangekomen. Na de drukte van Sydney is het een welkome verademing, zo rustig. We hebben gekozen om over de Great Pacific Drive te rijden. Deze toeristische route loopt eerst door een nationaal park en daarna langs de kust. Je komt hiermee ook over een brug die vóór de oorspronkelijk weg gebouwd is. De oude weg was regelmatig versperd door instortingen, waarna deze oplossing bedacht was. Na aankomst hebben een wandeling langs het schiereiland voor Kiama gemaakt. Er is daar een openlucht zwembad gebouwd op de rotsen voor de kust.

Vandaag hebben we een deel van de kust van Kiama verkend. Er zijn daar diverse rotsformaties te vinden, zoals de Kathedraal rotsen en de Bombo Headland Quarry. Ook de monding van de Minnamurra  is mooi om te zien. Tevens zijn er 2 blowholes, een grote en een kleine, het is fascinerend om daar een tijdje naar te kijken. Kijk ook naar de filmpjes. Vanmiddag zijn we de bergen ingereden naar het Budderoo National Park. Hier ligt de bron van de Minnamurra rivier, ook hier hebben we een wandeling gemaakt. Als laatste hebben we een bezoek gebracht aan de  Fitzroy Falls, een waterval met een groot verval.

Morgen gaan we weer verder naar Batemans Bay. Als het goed is gaan de temperaturen de komende dagen naar 25gr en meer. Hier was het maar fris met 19gr.

1. Ria en roel:
    29 oktober 2018
    Zowel de voorlaatste als deze serie foto's spreken voor zich; PRACHTIG!!!! Geniet maar want hier is het herfst. Wij zijn tot vrij. weg, liefs van ons. (wij moeten wel de dikke jassen mee!)
  2. Charlotta Compeer:
    31 oktober 2018
    Het is een feestje om jullie reisverhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken.
  3. Ineke:
    1 november 2018
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te bewonderen!! Fijne reis verder!
  4. Hennie:
    2 november 2018
    Dora en Wim, wat een mooie natuur prachtig!! Foto van jullie samen leuk!! Ik zou zeggen genieten!!!!!!