Great Barrier Reef

6 oktober 2018 - Cairns, Australië

Vanmorgen keurig om 8 uur opgehaald en naar de boot gebracht. Na 1,5 uur varen zijn we aangekomen bij een groot ponton, vanwaar alle excursies gedaan worden. Wij gaan vanmiddag met een mariene bioloog een snorkel safari doen, maar eerst spullen verzamelen, snorkels en flippers. Daarna een eerste proefduik en we zijn het nog niet verleerd. Het is anders dan op Bonaire, want je bent hier op open zee. Wel veel vissen gezien, ook best wel grote (meter lang). Ook een paar grote schelpen van een halve meter en een octopus.

Tussen de middag is er een warm lunchbuffet en dat gaat er wel in bij hongerige mensen. s‘ Middags met de bioloog op stap, eerst met een boot een stukje varen naar de andere kant van het rif en dan terug snorkelen naar het ponton, ruim een uur. Onderweg veel dingen gehoord en gezien op het rif. Veel grote scholen vis en ook een paar haaien en natuurlijk koraal in vele soorten.

Tegen 4 uur weer terug naar de wal en door naar het hotel. Al met al een heel mooie dag.