Merimbula

1 november 2018 - Merimbula, Australië

Gisteren zijn we naar Merimbula gereden. Onderweg hebben nog een stop gemaakt in het plaatsje Tilba, waar de tijd stil heeft gestaan. De oude gebouwen zijn keurig onderhouden en de hoofdstraat ligt er prachtig bij. Het is wel een beetje toeristisch, maar dat deert niet. Verder zijn we over de toeristische weg langs de kust gereden, je komt daar allerlei leuke baaitjes tegen. Het is gelukkig een heel rustige weg, want je komt een aantal smalle houten bruggen tegen, waar het verkeer maar in een richting tegelijk kan rijden. We hebben wéér een mooie zonnige dag met 24gr, maar morgen….

Vandaag is het een heel warme dag, de wind is gedraaid en voert nu lucht vanuit de woestijn aan. Het is bewolkt, 34 graden en windkracht is 6 met windvlagen. Om toch nog walvissen te zien zijn we naar de landtong “Short Point” gegaan. We hebben ze inderdaad gezien, maar allemaal op behoorlijke afstand. Gelukkig hadden we de verrekijker bij ons. Ik denk dat we er zeker 15 gespot hebben. We zijn wel bijna weggewaaid en ik kon mijn zonnebril nog op tijd net redden. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan, veel te warm.

Morgen gaan we naar Lakes Entrance, gelukkig zijn dan de temperaturen weer normaal.