Cape Tribulation

8 oktober 2018 - Cape Tribulation, Australië

We zijn onderweg naar Cape Tribulation, ruim 160 km over steeds smallere wegen. Vooral nadat we de Daintree rivier overgestoken zijn met de ferry. Voordat we zover waren hebben we veel velden met suikerriet en bananen bomen gezien. Je kan wel zien dat we in een tropische gebied zijn. De temperatuur is 33 graden en niet in de zon gemeten hoor.

Na het oversteek van de rivier begint het Daintree National Park. Het ligt in het tropische noorden van Queensland en is een van de oudste, in Australië zeggen ze hét oudste, regenwoud ter wereld. Gelukkig s het regenseizoen nog niet begonnen.

Een regenwoud houdt in dat er veel regen kan vallen. Met de wegen hebben ze daar rekening mee gehouden, er zijn veel plaatsen waar het water gewoon z’n weg kan gaan. Langs de kant van de weg staan paaltjes waar je op kunt aflezen of je nog over de weg kan rijden, of dat het zwemmen wordt.

Aangekomen bij “Cape Tribulation Beachhouse” blijkt dat we een huisje vlak bij het strand hebben. Hoewel je het strand daar vandaan niet kan zien door de dichte begroeiing. Als we op het strand gaan kijken is dit heel breed, het is laag water. Het regenwoud loopt letterlijk tot aan het strand. Als we in de avond nog eens gaan kijken, blijkt het water tot aan de bosrand te staan. Er zijn veel vogels in het bos, die zich wel laten horen, maar niet laten zien. Ook zien we veel vlinders fladderen.

Bij aankomst hebben we voor de volgende dag gelijk een excursie door de boomtoppen van het woud besproken. De bedoeling is dat je via een Zipline van boomtop naar boomtop gaat.

De volgende dag is het zover, we worden met een busje opgehaald en naar het begin gebracht. Daar worden we voorzien van een harnas waar alle veiligheidskabels aan vast moeten. Na een stuk naar boven gelopen te hebben, worden we via een ingenieus systeem naar het eerste platform getakeld. Daarna glijden we van platform naar platform en worden we steeds bijgepraat over wat er te zien is. Al met al een hele ervaring.

Na nog wat wandelingen in het regenwoud zijn we uitgeput neergestreken in het restaurant van ons onderkomen voor een drankje.

Morgen rijden we naar Palm Cove.

1. Irene en Louis:
    10 oktober 2018
    Leuk die zipline! Wat een mooie rondreis tot dusver.:)
  2. Ria en roel:
    10 oktober 2018
    mooie fotos . Maar Snow white steelt de show!!!!
  3. Charlotta Compeer:
    Wel avontuurlijk zeg! Wat een belevenissen 👍😊
  4. Toke:
    11 oktober 2018
    Prachtige foto's. Super van jullie wat jullie allemaal doen.
    Ik laat het verslag ook aan Wil steeds lezen.
    Lieve groetjes
  5. Ineke:
    15 oktober 2018
    Mooie foto's!!
  6. Antoinette:
    28 oktober 2018
    Wat gaaf die zipline! stoer hoor, dat jullie dat zomaar even doen! ik vond het maar wat eng toen ik het in augustus probeerde, gewoon in het klimbos in Venlo....