Batemans Bay

30 oktober 2018 - Batemans Bay, Australië

Gisteren zijn we aangekomen in Batemans Bay. Onderweg zijn we in het plaatsje Huskisson gestopt om een vaartocht op de Jervis Bay te maken. Dit is een heel grote baai waar naar verwachting walvissen te zien moeten zijn. Onderweg naar de locatie waar de walvissen zouden moeten zijn, hebben een paar keer een ontmoeting met dolfijnen gehad. Het is heel leuk als ze even om de boot zwemmen als begroeting. Verder naar het einde van de baai, hier zouden de walvissen te zien moeten zijn, maar helaas. De wind was toegenomen en door de golfslag was er niets te bespeuren. De terugweg was wat minder leuk voor sommigen, we voeren schuin over de golven, waardoor de boot aardig te keer ging, maar na 3 kwartier waren we dan toch weer terug aan de kade.

Vandaag een rustige dag, even een beetje bijkomen. We hebben wat rondgewandeld, gewinkeld en gegeten. Batemans Bay is een leuk plaatsje aan de monding van de Clyde River.

Morgen door naar Merimbula.