Picton (Lochmara Bay)

24 februari 2020 - Lochmara Bay, Nieuw-Zeeland

Eergisteren, 21 februari, zijn we doorgereisd naar Lochmara Bay. Na een lange regenachtige tocht van Kaiteriteri aangekomen in Picton, waar we onze auto ingeleverd hebben en met de taxiboot naar Lochmara lodge gebracht zijn. Deze lodge is alleen per boot bereikbaar. Er is geen televisie en een zeer matig internet en bellen lukt ook al bijna niet, dus lekker rustig. De locatie is echter prachtig, alleen hoost het helaas van de regen.

De volgende dag is het weer opgeknapt en kunnen we de omgeving gaan verkennen. Rondom de lodge zijn paden aangelegd, waar van alles te zien is. Een groot deel hebben we afgelopen, waar we vogels, gekko’s en allerlei andere beesten zijn tegengekomen. Het was druk bij de lodge, omdat er ook veel gasten voor een dagtrip naar toe gaan. Aan het einde van onze wandeling zijn we langs het onderwater bescherming project gelopen, waar we de volgende dag gaan kijken. De rest van de dag wat geluierd.

De laatste dag zijn we bij het onderwater project gaan kijken, we waren de enige deelnemers bij de eerste rondleiding, dus geen gehaast. Bij het strandje komen de pijlstaartroggen hun maaltje halen, ze eten uit de hand van de rondleider. Het zijn overigens wel dieren dier in het wild daar leven, ze worden natuurlijk wel gelokt met een lekker hapje. De aalscholvers staan klaar om de restjes op te vangen. Om een beeld te geven van alle onderwaterleven hebben ze bakken gemaakt, waar alle leven dat daar te vinden is op een kleine oppervlakte te zien is. We zien o.a. zeesterren, schelpen en zeepaardjes. Als laatste zijn we in het onderwater observatorium geweest, waar je onder het wateroppervlak de vissen en kreeften kan bekijken. De rest van de dag hebben we weinig meer gedaan.

Morgen gaan we weer verder naar Wellington op het Noorder Eiland. Gelukkig wordt goed weer voorspeld, dus zal de overtocht rustig zijn.