Kaiteriteri

21 februari 2020 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Eergisteren zijn wij in Kaiteriteri aangekomen, het is gelukkig gestopt met regenen en het is hier 23 graden, lekker. We hebben een groot appartement met wasmachine, droger en volledige keuken. Dat komt goed uit want er voldoende wasgoed. De woensdag hebben we gebruikt om wat rond te kijken in het vakantie dorpje en de was te doen. We zitten hier aan de rand van het Abel Tasman national park en hier is van alles te doen, o.a. wandelen, varen, kajakken en zwemmen. Van dat laatste hebben we afgezien, de temperatuur van het water is 17 graden, alleen diehards zie je gaan zwemmen. Vandaag hebben een vaartocht langs het nationale park gemaakt. Bij ieder strandje van betekenis wordt gestopt om mensen van de boot af en op te laten. Er zijn geen wegen in het park, alleen te voet of per boot kan je ergens komen. Onderweg zijn we nog plaatsen tegengekomen waar zeehonden met hun jongen lagen te slapen. Je ziet ze bijna niet tussen de bruine rotsen. Morgen gaan we in alle vroegte weg om naar Picton te rijden, ivm met het overvaren naar het volgende adres moeten we er voor 11:30 uur zijn. Het is nog een aardig stukje rijden over bochtige wegen.

1. Ineke Paul:
    23 februari 2020
    Wat mooi is het daar, fijn dat jullie kunnen genieten van het zonnetje! Veel plezier in Marlborough Sounds.
  2. Toke:
    23 februari 2020
    Het is weer schitterend .Jullie zien heel wat moois
    Doe maar voorzichtig.
  3. Louis:
    23 februari 2020
    Op een van de foto's is een replica te zien van een oud schip. Is dat van het schip van James Cook? Of is het de Bounty? James Cook moest eigenlijk Australie in kaart brengen, maar hij deed het eerst van Nieuw Zeeland. De Maori's waren echter zo vijandig dat de Engelsen daarna toch maar voor Australie kozen. Op internet zag ik dat de Maori's nog steeds een hekel hadden aan Cook en zijn Replica schip op sommige plaatsen weigerden. Wat een mooie stranden. Het water had wel een beetje warmer mogen zijn. Zwemmen kunnen jullie beter op het Noordereiland. Zag ik goed dat er veel bomen geen blad droegen? Gaan die dood en worden ze vervangen door naaldbomen? Die zijn trouwens ook heel mooi op jullie foto's. Met al die mooie natuur zal het moeilijk zijn om volgend jaar nog een leuk reisje te verzinnen. Misschien iets van Bogota in de Andes, even naar Gusco (met de tjoeketjoeke naar Macho Picchu), dan naar Lima (lekker zwemmen in een warme zee, dan de lange route via Tahiti of gelijk naar los Angeles voor de seqoia's, dan Toronto voor de watervallen. Zou dat wat zijn? Als je toch wereldreiziger bent geworden. Maarre... mooi hoor allemaal en dank voor jullie mooie verslagen. Louis