Mount Cook Village

3 februari 2020 - Mount Cook Village, Nieuw-Zeeland

Eergisteren zijn we aangekomen in Mount Cook Village. Onderweg warm weer, 27 graden, maar veel wind. Aangekomen bij het dorpje is het bewolkt en waait het nog harder, af en toe staat het huisje waar we in zitten te rammelen. Het is nog wel 21 graden. De top van Mount Cook is niet te zien, wel de gletsjers op de helling.

Gisteren wakker geworden in een grijze wereld met regen en wind. Helaas geen weer om een wandeling te maken, het is even herfstachtig. De Nieuw-Zeelander Sir Edmund Hillary, bekend van de Mount Everest, is de eerste die Mount Cook beklommen heeft. Er is hier ook een klein museum en filmtheater waar het een en ander over zijn belevenissen te zien is. Dat hebben dan maar bekeken, ook nog een aardige 3D film over Mount Cook. Aan het eind van de dag klaart het wat op en hebben toch nog een kleine wandeling gemaakt.

Vandaag, bij het vertrek, was weer het zelfde weer. We gaan nu weer verder naar Queenstown. Zodra we het dal uitrijden gaat de zon schijnen en loopt de temperatuur op naar 27 graden, dus het is weer zomer. Aan het eind van het dal zit een lavendel boerderij, waar we nog even gekeken hebben.