The Catlins

11 februari 2020 - Owaka, Nieuw-Zeeland

Afgelopen maandag zijn we richting de Catlins gereden, onderweg zijn we langs de vuurtoren bij Waipapa Point gekomen, waar een aantal zeeleeuwen op het strand lagen te wachten op ons. Verder langs de meest zuidelijke punt van het zuidereiland, Slope Point, veel wind. We zijn daarna doorgereden naar ons onderkomen in de Catlins, twee overnachtingen bij de boer. Het bedrijf ligt ver van de bewoonde wereld en het wordt gerund door een ouder echtpaar en hun zoons. Ze hebben 7000 schapen, 800 koeien en 400 herten. We zijn met de boer over zijn land gereden met z’n 4-wheel drive, het is heel wat anders dan boeren in Nederland.

De volgende dag zijn we naar de Cathedral caves gegaan, deze grotten zijn alleen bij laag water bereikbaar. Na een flinke wandeling waren we bij de grotten aangekomen, binnen is geen verlichting, dus de zaklamp heeft goede diensten gedaan. Bij hoog water lopen de grotten helemaal vol.

Hierna doorgereden naar Curio Bay, hier zijn bij laag water de restanten van een versteend oerbos te zien. De beloofde pinguïns hebben helaas niet thuis gegeven. Op de terugweg naar de farm, hebben we nog bij Lake Wilkie een rondje gelopen. Als laatste zijn we nog bij de Purakaunui Falls geweest, die vlak bij de boerderij liggen.

Morgen gaan we verder naar Dunedin.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Louis:
    11 februari 2020
    gelukkig maar dat jullie de afgelopen dagen het weer in Nederland hebben gemist. Robert is net op Schiphol (na skien in midden Zweden) geland met 2 dagen vertraging door storm Ciara. En wat een beeldschone foto's weer van dat ruige Nieuwzeeland. Robert moest het doen met een foto in de sneeuw maar gelukkig met (door Irene bekwaam gefaked) Noorderlicht op de achtergrond.
  2. Toke:
    11 februari 2020
    Wat zijn jullie dicht bij de zeeleeuwen geweest.Prachtige foto's
    Groetjes van ons en van Wil.
  3. Ineke Paul:
    12 februari 2020
    Leuk om jullie vakantie ervaringen weer te kunnen lezen en de mooie foto's te zien.