Wellington

26 februari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Eergisteren zijn we in Wellington aangekomen, na een rustige overtocht. Het is prachtig weer. Na de nieuwe huurauto opgehaald te hebben zijn we naar ons hotel midden in de stad gereden. Naast het centrum ligt het oude havengebied, de Wellington Warf, dat omgebouwd is tot uitgaansgebied van Wellington. Er zijn veel restaurants en activiteiten.

Op de eerste dag hadden we een fietstocht door de stad en de omgeving. De hele groep had een mountain e-bike. Dat is vooral nodig omdat er nog al wat geklommen moest worden en niet iedereen dat zo maar even kan opbrengen. Het was een prachtige tocht met veel uitzichten over der de stad en de omgeving. In de middag zijn we nog wat door de winkelstraten gelopen.

Gisteren zijn we naar het Te Papa museum geweest, waar van alles over de geschiedenis van Nieuw-Zeeland te zien is. Het is een groot modern museum dat gratis toegankelijk is en er is veel over de Maori en de immigraties te zien. De rest van de dag hebben we genoten van het mooie weer. We hebben het volgens de locals zeer getroffen, er zijn maar weinig dagen dat het weer zo mooi is en er zo weinig wind is. Wellington staat er namelijk om bekend dat het de stad met de meeste wind van Nieuw-Zeeland is.

Vandaag gaan we verder naar Napier.

1. Toke:
    28 februari 2020
    Jullie hebben ook aardig wat gefiets