Taupo

1 maart 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Gisteren aan het einde van de dag aangekomen in Taupo, onderweg regen gehad, maar hier schijnt de zon weer. We hebben een mooi onderkomen aan het meer van Taupo, even buiten het stadje. Bij het avondeten hadden we uitzicht op het meer en een prachtige zonsondergang.

Vandaag zijn we naar de “Craters of te moon” geweest, het is een natuurgebied net buiten Taupo, waar stomende kraters zijn. Er zijn ook modderpoelen, maar die zijn aan het einde van zomer helaas uitgedroogd. Het is een indrukwekkend gebied, waar het een beetje naar zwavel stinkt en er op allerlei plaatsen stoom uit de grond komt. Hierna zijn we bij de Huka falls geweest, waar een indrukwekkende hoeveelheid water door een smalle kloof stroomt. Vanmiddag hebben wat gezwommen en gekeken wat de dag van morgen gaat brengen.

Morgen rijden we naar Rotorua, onderweg stoppen we bij het Wai-O-Tapu park om de geiser en de thermale wonderen te bekijken.

1. Toke:
    1 maart 2020
    Wat een stoom . Zwavel stinkt altijd moet je je neus dicht knijpen. Maar erg mooi.
    Groetjes