Napier

29 februari 2020 - Napier, Nieuw-Zeeland

Eergisteren zijn we na een lange rit aangekomen in Napier. Onderweg hebben we in het Kaitoke Regional Park rondgelopen, hier zijn de opnames voor Rivendell in de “Lord of the Rings” films gemaakt. We hebben daar een paar leuke korte wandelingen gemaakt langs het riviertje, met o.a. een wiebelige hangbrug. Zo’n 100 km. verderop zijn we ook bij het “Pūkaha National Wildlife Centre” geweest. Hier hebben we een witte Kiwi gezien en het voeren van de alen meegemaakt. Daarnaast nog heel veel vogels. We zitten in een mooi hotel aan het strand.

Gisteren hebben we door Napier rondgelopen, er zijn veel gebouwen in Art-Deco stijl. Een heel aparte stad dus, zo direct aan de zee. Het strand is er niet één om lekker te gaan zwemmen, zwarte kiezels en veel golfslag. Maar er zijn veel leuke winkeltjes. We hebben ook een tour geboekt naar een kolonie Jan van Genten voor morgen, met je eigen auto kan je er niet komen.

Vandaag zijn we, na een prachtige zonsopkomst, eerst naar de Jan van Genten kolonie gegaan. We zijn met een 4-wiel aangedreven busje door de bergen langs de kust gereden tot boven op kaap Kidnappers, dit is een hoge klif waar de vogels zich blijkbaar zeer thuis voelen. Bovengekomen sta je midden tussen de vogels, er zijn vele jonge vogels die nog in de rui zijn. Ik heb ook een paar filmpjes op de site gezet.

Hierna zijn we doorgereden naar Taupo.

1. Toke:
    29 februari 2020
    Schitterend. Zal wel veel herrie zijn geweest bij al die vogels.
    Groetjes Toke en René.
  2. Ineke Paul:
    29 februari 2020
    Wat een mooie foto's weer!! En een zonnetje erbij!