Lake Tekapo

1 februari 2020 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

We zijn gisteren aangekomen in Lake Tekapo. Na een rit van ongeveer 260 km door het soms dorre land zijn we bij ons hotel aangekomen. Onderweg hebben we ook mooie landschappen gezien en heeft Dora kersen gescoord. Lake Tekapo is een bijzonder mooi en helder meer met een opvallende blauwe kleur. Deze wordt veroorzaakt door het zogenaamde 'rotsmeel': fijngemalen deeltjes die door de gletsjers aan de kop van het meer worden aangevoerd en in het smeltwater blijven zweven. We hebben een mooi hotel met uitzicht op de bergen.

We hebben een afspraak om vandaag bij mooi weer een rondvlucht over de bergen rond Mount Cook te maken. Eerst zijn we nog even bij het lokale historische kerkje gaan kijken. We hebben ons om 10:45 uur gemeld op het lokale vliegveldje en de tocht gaat door. We vliegen met een Cessna toestel waar 12 personen in kunnen. Het opstijgen en landen was door de harde wind nogal hobbeling, wat door Dora op z’n zacht gezegd, niet echt geapprecieerd werd. Toen we hoger begonnen te vliegen werd het wat rustiger. We hebben alle bergtopen en gletsjers gezien, erg spectaculair, zie foto’s.

Dadelijk gaan we weer verder naar Mount Cook village.

1. Ineke Paul:
    1 februari 2020
    Dat moet een spannende en mooie vlucht zijn geweest, mooie foto's !
  2. Irene en Louis:
    1 februari 2020