Hong Kong terugreis

19 maart 2020 - Hongkong, Hongkong

Sorry voor dit late bericht, we zijn inmiddels thuis. Alles  is goed gegaan met de vlucht. Het is een hele mooie vakantie geweest, met een apart einde. Hier is het een bizarre wereld.

Zondag, 18 maart, zijn we in de avond in Hong Kong aangekomen. Bij aankomst hoorden we dat de vlucht naar Amsterdam niet meer mogelijk was, dus even schrikken. Ik heb gelijk met ons reisbureau geappt, hoe we dit kunnen aanpakken. Het is rustig op het vliegveld, dus één voordeel: snel door de controle. Iedereen in Hong Kong draagt mondkapjes, dus wij ook. Als je het niet doet wordt je als een melaatse aangekeken. In het hotel aangekomen, lijkt het wel of we de enigen zijn, een lege lobby. Iedereen die het hotel binnen wil wordt eerst gescand of je koorts hebt, anders kom je er niet in. We zijn gauw even wat gaan eten en daarna een beetje bijslapen.

Eergisteren zouden we een excursie naar Macau gehad hebben, maar deze is afgelast. De verbindingen naar Macau, boot en brug, zijn allemaal gesloten. Ook in de stad zijn de toeristische attracties bijna allemaal stilgelegd, dus moeten we zelf wat verzinnen. We lopen naar de waterkant, waar het rustig is in tegenstelling tot de stad zelf, waar het de normale drukte lijkt. Hiervandaan zijn we met de metro naar de “Ladies Market” gegaan, een straat markt waar van alles te koop is, je kan het zo gek niet noemen. Natuurlijk barst het ook van de kleine eetzaakjes. Na daar wat rondgesjouwd te hebben, zijn we naar een nabij gelegen winkelcentrum gelopen, hier vind je weer alle luxe winkels. Vooral horloges, sierraden en kleding van alle topmerken in de wereld zijn daar te vinden. De contrasten zijn groot. ’s Avonds zijn we naar de lichtshow aan de waterkant gegaan, deze is er elke dag.

Gisteren zouden we een excursie naar Lantau Island hebben, maar deze is ook afgelast. ’s Ochtends kregen we een mailtje van de organisator dat de tour niet doorging, omdat de kabelbaan daar gesloten was. Helaas weer een tegenvaller. Gelukkig hebben we bericht gekregen dat onze vlucht omgeboekt is, we vliegen nu via Londen naar huis. We zijn nu maar zelf wat gaan bekijken, op Hong Kong eiland zijn we de over de langste roltrap door de stad naar boven gegaan. We hebben een stop gemaakt bij Tai Kwun, waar het voormalige politiebureau en de oude gevangenis uit de Engelse tijd zijn. Deze gebouwen zijn helemaal opgeknapt en zijn nu een oase van rust in de drukke stad. Daarna zijn we nog in de Tin Hau Tempel geweest. Je krijgt wel een beetje last van je longen met alle wierrook die ze daar verbranden.

Vandaag gaan we naar huis, onze vlucht gaat nog steeds door. Het is rustig op het vliegveld, dus zijn we snel door de controles.

1. Henk en Elly scholtes:
    24 maart 2020
    Wim bedankt voor je mooie reisverslag,Het was weer top😉
  2. Tineke:
    25 maart 2020
    Wat fijn dat jullie thuis zijn.Terugkijkend op een geweldige vakantie, Wim bedankt dat jij het een beetje gedeeld heb met ons allen, en de mooie foto's.

Groetjes Tineke.