Auckland

15 maart 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eergisteren aangekomen in Auckland, we zitten in het centrum van de stad, op een 500 meter van de Skytower. Helaas is men een groot deel van het centrum aan de kant van de haven aan het verbouwen, waardoor het erg rommelig is. We hebben gegeten in een food hal waar zo’n 20 bedrijven eten aanbieden, je kan het een beetje vergelijken met de foodhallen die je in Rotterdam vindt. Alleen is het hier veel compacter en wordt je eten, nadat je dat in een zaakje besteld hebt, gewoon aan je tafeltje afgeleverd, als je je tafelnummer maar doorgeeft.

Vandaag hebben we met de Hop-on Hopp-off bus door de stad rondgereden, we zijn op diverse plekken uitgestapt. Als laatste zijn we naar de Skytower gegaan. De foto’s zijn op de 60e verdieping gemaakt. Het is vandaag St. Patricks day, een feestdag voor de bewoners van Ierse afkomst. Een deel van de stad is afgezet voor festiviteiten en overal zie je Ierse vlaggetjes en groene kleding.

Morgenvroeg gaan we naar het vliegveld voor ons eerste traject naar Hong Kong.

1. Toke:
    18 maart 2020
    Ik heb nu de reis van 15 maart net binnen. Ziet er lekker uit.
    En wat een hoogte.
    Lieve groetjes van ons
  2. Ria en roel:
    18 maart 2020
    Goede reis terug!!! Dank voor het meegenieten.!!
  3. Louis:
    18 maart 2020
    Dank voor het mee mogen reizen. Onze reis naar Nederland in april gaat niet door. Maar zo zijn we toch een beetje met jullie op vakantie geweest. We zijn nu 2 jaar niet op vakantie geweest, hoewel dat wel een beetje raar klinkt als je op Bonaire woont. Goede laatste traject naar Home-sweet-home